2012. február 01. - 14:20

Napi egy pohár tej az agyműködésre és szellemi teljesítményre gyakorolt pozitív hatása miatt különösen ajánlott - állapították meg amerikai szakemberek. Ugyanis a kutatók bebizonyították, hogy a mentális teljesítmény és a tejfogyasztás között szoros kapcsolat van.
A kutatásban kilencszáz, 23 és 98 év közötti férfi és nő vett részt, akiknek agyműködésüket, ezen belül a memóriájukat, valamint tejfogyasztási szokásaikat vizsgálták meg. Különböző tesztek alapján megállapították, hogy a mentális teljesítmény életkortól függetlenül mindig azoknál volt a legjobb, akik naponta legalább egy pohár tejet megittak.
A kutatás azért jelentős, mert a tej és a tejtermékek mentális teljesítményre való jótékony hatásáról eddig keveset tudtak a szakemberek. Ennek az információnak a tudatában az idősebbek lassíthatják a szellemi leépülést, csupán napi egy pohár tej elfogyasztásával – írja az International Dairy Journal.